torsdag 23 januari 2020

Naturen ropar / Luonto kutsuu










Det blir mer och mer att jag måste ut i naturen varje dag,
annars kommer stressen smygande på något vis.
Det finns så fina ställen att besöka här i närheten 
av Surahammar.
Jag måste ha tänkt något extra mycket
för att jag glömde var jag parkerat bilen,
fick gå en km extra men skogen var så fin så gjorde inget.
Ögonen kliar och näsan rinner,
pollensäsongen har börjat redan ..jobbigt 
Minkfällan hittade jag i går och bävrarna
hade gjort en fin stege..den skulle jag vilja ha.
Ha det gott och berätta gärna dina tankar för mig
eller vad som helst
-----------------
Lunto kutsuu enemmän ja enemmän tuonne ulos,
muuten stressi alkaa kasvaa jostain syystä.
Hienoja paikkoja joissa voi käydä tässä lähellä
Surahammarin läheisyydessä.
Unohdin minne parkkeerasin auton eli jouduin
kävlemään lisäkilometsin mutta
metsä oli niin hieno ettei haittaa yhtään.
Allergiat ovat alkaneet, silmät kutia ja nenä vuotaa..ei kiva.
Minkin pyynijutun löysin eilen ja
majavat olivat tehneet mahtavat tikapuut jotka
haluaisin itselle..kunhan ne kuivuu vähän niin ehkä ne voi siirtää.
Kaikkea hyvää sinulle ja kirjoita ajatuksiasi 
ihan mistä vaan jos et keksi postauksestani


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv