lördag 11 maj 2019

Bommen var låst / Puomi lukossa

















Skulle bara kolla om bommen var låst, det var den.
Tänkte att har ju ändå tagit mig hit så kan ju lika väl
gå en bit och så gick jag nästan en timme
till slut och hittade grottan och stenbumlingarna
där trollen bor men den gömde sig för
det var 3 kvinnor som cyklade på stigen och skrattade 
och skrek och hade kul...
jag som gick så tyst så trollen skulle sova sin middagslur och
vara på gott humör så den skulle visa sig för mig men icke.
Eller så kikade han på de 3 killarna som grillade korv,
hoppades väl att något skulle ramla ner så
han fick smaka.
Hundratals trollsländor, fjärilar även blåa fina.
De satte sig på min hand och håret, 
så jobbigt att inte få fota med min riktiga systemkamera.
Mina tår blev så heta så var tvungen att 
ha de i sjön.. oj så skönt det var.
----------
Minun piti vain katsoa onko puomi paikallaan ja lukossa
mutta samapa tuo oli jatkaa ja marssia n tunti eteenpäin.
Perhosia, myös sinisiä ja sudenkorentoja varmaan satoja
ja välillä ne laskeutuivat päähän ja myös kädelle joten
aivan ihmeellistä ja eikä kunnon kameraa mukana kun se luukku puuttuu.
3 naista pyöräili polulla ja heillä hauskaa joten arvaat
että peikko pelästyi,
minä kun Olin yrittänyt hiipiä että saa ottaa ne päiväunet mutta
mietin nyt että se peikko kuitenkin 
vahtasi niitä 3 miestä jotka grillasivat
että olisko heiltä voinut tippua jotain herkkua ja
en tietenkään päässyt näkemään herra peikkoa 
tälläkään kerralla.
Varpaat kiehui joten oli pakko 
liotella niitä järvivedessä ja 
se oli autuuden huippu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv