fredag 5 april 2019

Siffrorna ökar / Numerot suurenee



 Har kommit en bit på vägen
på livets smala och krokiga stig,
hoppas att jag har det bästa kvar.
Glad för barn/barnbarnen och vänner som
kom ihåg mig på olika sätt,
det är viktigt att visa att jag 
betyder något för de,
sånt värmet gott och gör livet värt att leva.
Blev även en artikel på mitt fotograferande på en tidning
för Sverigefinska här i Sverige.
Så kul att jag uppskattas men
lite ovant att vara synlig,
vill ju mest vara osynlig bakom kameran 
och att mina bilder ska få tala för mig
-----------
Olen jo kulkenut melkoisen matkan
elämän mutkaisella ja kaitaisella polulla
vaikka uskonkin että paras vielä edessäpäin.
Onnellinen lasten ja lastenlasten sekä
ystävien huomiosta ja muistamisesta.
Uskon että juuri tällainen on tosi tärkeää että 
huomioimme läheisemme erittäinkin vuosien vaihtuessa
sillä juuri se osoittaa että olen tärkeä heille.
Vielä sekin kuin lahjaksi saatuna
 että minusta oli artikkeli ja kuvia
Ruotsinsuomalaisessa lehdessä,
vähän hämmennystä herättävää että minut huomioidaan
sillä yleensä vain kuvani puhuvat puolestani.

4 kommentarer:

  1. Parhaimmat onnitteluni. Tuliko ihan vuosikymmen täyteen ja siirryit toiselle?

    SvaraRadera
    Svar
    1. No ei täysiä vaan siltä väliltä ja sujahdin eläkeläisten porukkaan.. Kiitos sinulle

      Radera

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv