måndag 11 februari 2019

Blött men så härligt / Märkää mutta ihanaa









Kände mig som en gymnast
när jag balanserade på stigen
mellan vattenpölarna och den hala "knöggliga" hala isen.
Det var värt det, så underbart med solens värme
trots hårda vindar på vissa ställen
--------
Tunsin itseni voimistelijaksi
joka taiteili jäisten vesilätäkköjen
ja liukkaan "muhkuraista" polkua eteenpäin.
Silti onnellinen, ihana auringonpaiste
vaikka tuuli vinkaisi joskus kovastikin
korvilleni mutta empä siitä välittänyt
Köpte såna här värmande sulor,
fungerade mycket bra i dag för att jag testade på
mina vandrarskor som jag inte kunnat ha
i dag annars när snö och kallt så fick jag ett nytt
 problem..borde klippa de ännu kortare
för att de ska gå in på mina vinterskor
men kan inte, då blir de för korta på
vandrarskor.. vad ska jag göra ?
De var dyra med kan jag slippa den
hemska värken av iskalla vita tår
så är det värt.
Ska jag köpa större vinterskor ?
----------
----------
Ostin tällaiset lämmittävät pohjalliset,
toimivat hyvin patikointi kengissäni joita en
 olisi voinut pitää kun näin kylmää 
mutta sainkin uuden ongelman kun eivät mahdu
talvikenkiini jotka ovatkin ihme kyllä pienemmät.
Mitäs minä nyt teen ?
Kalliit ne olivat mutta jos ei tarvitse
kärsiä valkoisista särkevista varpaista
joka kerta lenkillä niin on sen arvoista.
Pitääkö ostaa isommat talvikengät ?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv