söndag 15 mars 2020

Konstigt djur / Kummallinen eläin



I går i skogen så råkade jag se något som fick mina tankar
till tider från förr,
denna varelse smög bakom träd och jag väntade mig ett vrål men
i stället så kom en stor maffig hund rusande bland trädstammarna.
Blev riktigt rädd  för hunden smälte nästan in i naturen
i sina ljusbruna färger och starka muskler.
En kvinna sprang efter ..
hon förklarade att det brukar aldrig vara någon just där.
Hjärtat bankade ett bra tag efter detta möte
-----------
Eilen metsässä ajatukseni harhailivat menneissä ajoissa
kun tämä olento hiipi puun takana ja odotin jo 
sen mahtavaa karjaisua mutta
yhtäkkiä runkogen välistä syöksyi maaston värinen
lihaksikas suuri koira hurjaa vauhtia minua kohti ja mulkoili minua
ihan läheltä.. huh mikä tunne tulikaan.
Nainen juoksi perässä ja selitti että ei täällä ole yleensä ketään
Kyllä sydämeni hakkasi aikamoista vauhtia pitkään

2 kommentarer:

  1. Leikitkö ensin varjen kanssa ja sitten koira säikäytti sinut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Niin se meni, Olin niin omissa maailmoissani kun säikähdin isoa koiraa aika pahasti..

      Radera

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv