tisdag 1 oktober 2019

Grottmänniskan / Luolaihminen




Tror jag fick en släng av grottmänniska i mig i går,
kände så starkt att nu måste jag få elda för
det var så länge sedan.
Hade med mig en tidning och tändstickor,
allt var blött men jag lyckades elda riktigt bra trots det.
Om jag jämför detta mot att få ha färdig ved
så nog var det något knepigare men
desto bättre känsla efteråt.
Började smådugga och tog med hem
precis innan det brakade loss med riktigt oväder
----------
Luulen että sain jonkun entisaikojen tuskan eilen,
tuli joku tuska saada istua nuotiolla ja tehdä tulet kun
jo pitkä aika edelliskerrasta.
Oli mukana vain yksi sanomalehti ja tulitikut,
kaikki märkää sateitten jälkeen mutta sain kunnon tulet aikaan.
Jos tätä nuotiontekoa vertaa valmiisiin polttopuihin 
tuolla patikkapoluilla niin olihan se
jonkunverran hankalampaa mutta
sitä parempi olo jälkeenpäin.
Ennätin kotiin juuri ennen kuin myrsky alkoi 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv