onsdag 29 maj 2019

Min dag / Minun päiväni







Jag vaknade halv 4 och åt frukost men
så blev jag så himla trött plötsligt och
kröp ner under täcket igen och skulle bara vila lite,
sov ända bort till halv 10 !!!
Var helt förvirrad och undrade vad som hände,
så det blev en till frukost och kaffe men
hjärnan var helt dimmig ändå.
Fick inget gjort, bara flummade tills
jag kom på att måste ju ut så jag kvicknar till.
I hagen hittade jag fåren äntligen,
som jag väntat på.
Till slut kom jag ner till grillplatsen och gick runt och kikade hit och dit
tills jag råkade se något 
HALLOOO min batterilucka låg
på marken och
den hittade jag 2 dagar efter att jag fått hem det nya efter att
ha väntat nästan en månad på leveransen.
Trodde ju inte mina ögon,
hade kunnat spara en bra slant om jag kommit på 
var jag kunde leta då..
bara så konstigt för jag har varit där
hur många gånger som helst under tiden
och ingen har trampat sönder den och jag som hade kunnat 
trampa sönder den !!!
Hittade den på bild nr 2.
Skulle bara berätta om drömmar och
om de är värda att behålla men så
kom texten handla om min dag i stället
----------
No niin jag nyt sama selittely suomeksi,
ei oo helppoo .. saattaa olla pikkusen eroja mut liekkö 
sillä niin väliä. 
No niin, heräsin aamulla ehkä puoli 4 ja
söin tietenkin aamiaisen jonka jälkeen alkoi ramasemaan
ihan hirveesti ja eikun peiton alle
vaan ihan pieneksi hetkeksi lepäämään
mut herraihme ..vetäsin unta tuonne puoli 10 ja
siinä tokkurassa ihmettelin mitä tässä tapahtui.
Siinä aivot ihan puurossa ei tietenkään
saanut mitään järkevää tehtyä vaan
yritin vaan virkistyä kunnes
hoksasin että lähenkin ulos niin
sitten elämä taas lähtee käyntiin.
Marssin pellolla hurjassa myrskytuulessa
ja näin viimeinkin lampaat joita
jo odottanut hetken aikaa.
Jatkoin polkua rannalle ja grillipaikalle jossa
pyörin sinne tänne jonkin aikaa kunnes
HALLOOOO  mitä ihmettä minä näenkään
siinä maassa on minun kadonnut patteriluukun
suoja.. ei herraihme näenkö unta vai mitä.
Otin sen käteen ja ihmettelin vieläkin,
likainen yltä päältä mutta ehjä 
mikä on aika ihmeellistä kun siinä liikkuu porukkaa
ja itsekkin siinä tallustellut jo monen monta kertaa.
Sain uuden luukun 2 päivää sitten ja nyt 
löytyi entinen joka ollut siinä maassa
jo melkein kuukauden, meni aikaa saada uusi.
(Kuvassa 2 on löytöpaikka, tuttavat tietävät mitä löysin)
Löydön jälkeen olin ihan holmistynyt
ja aloin miettiä kannattaako unelmia olla vai
ovatko ne turhaa hömpötystä,
siitä piti kertoa mutta päiväni ei ole loppu ja
näin paljon tekstiä sain aikaan jo päivän sisällöstä joten olkoon nyt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv