fredag 1 februari 2019

Bävrarna aktiva / Majavat aktiivisia













Bävrarna hade kanat upp och vid ån,
ätit av grenar lång bit mot skogen..
det har jag inte sett förut.
Kändes härligt trots vinden som 
blåste snö från grenarna och
jag var nöjd med min kameraskydd som jag sydde tidigare
annars hade det inte gått att ha den framme.
-------
Majavat olivat kiipeilleet ja laskeneet mäkeä 
joen penkereellä,
syöneet oksia pitkän matkan päässä metsään päin…
sitä en olekkaan nähnyt ennen tähän aikaan.
Tuntui hyvältä olla ulkona vaikka kova tuuli puisteli
puita ja lunta ryöppysi myös päälleni mutta
olin tyytyväinen tekemääni kamerasuojaan
jonka ompelin aikaisemmin,
muuten ei olisi onnistunut 
pitää kameraa esillä ollenkaan siinä myräkässä


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv