tisdag 29 maj 2018

Mors dag / Äitienpäivä




Fick en underbar bok på mors dag av min dotter,
där ska jag skriva om mig och mina tankar lite i taget.
Barnbarnet hade målat på tyg till en bonad att ha på väggen och fixat kortet.
Fick även fira min älskade dotter på samma gång,
en fin tradition som vi haft länge nu.
Köpte jordgubbsplantor till barnbarnen och till mig, 
hoppas de överlever hettan.
-----------
Sain ihanan kirjan äitienpäivälahjaksi 
johon voin kirjoittaa ajatuksiani ja
toiveitani lapsuudesta alkaen.
Hienosti ajateltu sillä
olenhan kertonut kirjan kirjoittamisesta
jo vuosia mutta siihen tuli vain alku ja
sitten se pysähtyi jotenkin.
Lapsenlapsi oli maalannut kankaalle
kivan seinällä pidettävän jutun ja 
fiksannut kortin.
Juhlittiin myös tyttäreni synttäreitä joka
jo pitkä traditio tähän mennessä.
Ostin myös itselleni ja
lapsille mansikan taimia,
toivon että ne selviävät kuumuudessa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv