torsdag 8 februari 2018

Solen gömde sig / Aurinko meni piiloon







Soligt och fint när jag åkte hemifrån men när jag traskade
genom skogen så kom det gråa moln framför och
allt blev grått igen men jag hade bestämt mig att gå
ner till sjön .(.solen kom fram igen när jag var hemma igen..
vilken tur jag har ..visst !)
Snön har blivit ett tunt hårt täcke och 
det skyddar ju marken för kylan men jag 
längtade bara att få åka skidor ( nästan skare)
-------------
Aurinkoista ja hieno ilma kun lähdin kotoa mutta
kun taapersin metsäpolkua niin harmaat pilvet 
peittivät auringon säteet mutta
kun olin päättänyt että menen järvelle saakka
niin minkäs teet ( aurinko tuli muuten esille kun olin
kotona taas, mikä tuuri eikös !)
Lumi oli kuin kova litteä täkki 
maan peittona ja minä vaan haaveilin hiihtämisestä
(oli melkein hankiaiset)

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv