lördag 20 januari 2018

Orkade hela vägen / Jaksoin perille












Riktigt bra träning i dag 
när jag trampade i väg i snön
ända fram till vattnet.
Inget snö i skorna i dag så tänkte rätt.
Det var så härligt med alla former av snö på träden och
de mjuka milda färgerna.
Isen brakade ner och skrämde mig rejält, lägre vatten nivå igen och
grenarna skakade av sig snön helt plötsligt.
Strömstararna flög och lekte ihop  helt nära mig
Det bara händer små saker hela tiden och
jag mår så himla gott av att få njuta av stunden.
-----------
Tosi hyvä treeni tänään kun
rämmin eteenpäin umpihangessa ihan
veden äärelle saakka.
Ei lunta kengissä tällä kertaa joten
ajattelin oikein siinä asiassa.
Ihastelin lumisia puiden muotoja ja
mietoa pehmeää värimaailmaa.
Oksat luovuttivat lumisen 
painonsa ihan yhtäkkiä yllättäen ja jäät rysähtelivät alas säikäyttäen.
minut muutaman kerran, vesi on taas laskenut paljon.
Koskikarat lentelivät yhdessä leikkien ihan lähellä.
Voiko saada muualta niin syvää mielenrauhaa
kuin olemalla luonnossa, tuskimpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv