söndag 29 oktober 2017

Elden / Tuli







 I går vid elden så tänkte jag på när jag var 8 år 
då mitt och familjens hem brann.
Åskan som slagit i men
som tur var så vaknade mamma en timme tidigare än vanligt
dvs kl 5 på morgonen. 
Har påverkat mig mycket i alla år,
omedvetet och medvetet.
Annars skulle jag inte sitta här,
så respekt för elden har jag.
-----------
Eilisellä nuotiolla ajattelin kun kotini paloi
kun oli 8 vuotias.
Salama sytyttänyt yöllä mutta
onneksi äiti heräsi tuntia aikaisemmin kuin tavallista
aamulla n kl 5 sillä muutenhan en istuisi tässä.
Kyllähän se tulee mieleen silloin tällöin,



2 kommentarer:

  1. Upeasti olet saanut tulen eri muodot näkyviin, se on totta ettei kodin palaminen häivy koskaan silmistä ja mielestä, näin Marke /// Kiitos sinulle pikkusisko

    SvaraRadera
  2. Hi Tarja, good to have respect for fire ! Can imagine dangerous things like that stay with you from childhood !!!
    Sorry, been soooo busy : no time (taken) to visit old friends ;-)
    Always LOVE your pictures .... wonderful nature !
    Love from Holland <3

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv