lördag 31 oktober 2015

Barn grejar / Lapset tekee


Mina underbara barnbarn var hos mig,
vi sydde, sjöng, var på bio och hade bra stunder tillsammans.
Jag fick lära mig Origami, som de lärt sig i skolan.
Nu klarar jag mig ett litet tag igen.
Just i dag tänker jag även mina nära som är borta
 och saknaden är stor.
Önskar allt gott till dig som råkade in på denna sida.
-----------
Ihanat lapsenlapseni olivat luonani,
me ompelimme,kävimme elokuvissa ja
meillä oli mukavia hetkiä yhdessä.
Sain opetella myös Origami jota
opetelleet koulussa.
Nyt jaksan taas hetken eteenpäin.
Juuri tänään ajattelen rakkaitani
jotka ovat jo poissa ja kaipaus on suuri.
Kaikkea hyvää sinulle joka satuit tulemaan tänne sivulleni.


1 kommentar:

  1. Vietävän ihana kissa, kuka sitten lie tehnytkin ;) Origamit on aika kivoja, usein lapsetkin innostuvat niistä. Tunnelmallista pyhäinpäivää sulle ja läheisillesi :)

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv