fredag 13 juli 2018

Gillar forsen / Tykkään koskesta






Så fint att få höra forsens brus igen och
se speglingarna i vattnet och undra vilka
sagofigurer som visar sig för mig när jag
kollar bilderna hemma.
De fanns så klart fast jag iddes inte gå i höga gräset
i bara sandaler för fästingarnas skull för de 
gillar mig lite för mycket.
----------
Kiva kuulla taas kosken kohinaa ja
katsoa josko satumaailman oliot haluavat
näyttäytyä veden peilissä ja
sen näkee yleensä vasta varmuudella kotona koneella.
Harmi mutten uskaltanut kulkea korkeassa
ruohikossa sandaalit ja paljaat sääret 
punkeille houkutuksena ja
pysyin polulla tällä kertaa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv