tisdag 19 juni 2018

Var är mina kompisar / Missä kaverit










Ett drama i Fårhagen i går 
Ett litet får låg kvar när de andra
sprang till ett annat hörn i hagen.
Den sprang runt och letade ett bra tag
innan den såg mig.
Sprang mot mig så fort de små benen bar,
den bää..bää  bräkade hela tiden och
den stannade hos mig ett tag.
Kom på att jag måste visa var de andra är 
och till slut så var de tillsammans.
----------
Drama Lammashaassa eilen kun pieni
lammas jäi makamaan paikalleen kun
kaikki muut juoksivat toiseen paikkaan kauemmas.
Tämä pikkuinen juoksi edestakaisin hädissään
kunnes huomasi minut ja
juoksi niin kovaa kuin pystyi ihan lähelle minua
ja seurasi minua jonkin aikaa kunnes
hoksasin että minun täytyy ohjata se
laumansa luokse.
Viimeinkin oli porukka koossa ja
kaikki entisellään ja minulla
hyvä olo kun autoin pientä saparohäntää.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv