tisdag 22 november 2016

Korpen kraxar sitt budskap / Korppi rääkyy viisauksiaan

 



Kråkorna kraxar,
 vinden tar tag i grenar och ruskar om lite.
Jag gör korta besök i skogens stora salar
och försöker förstå livets stora gåta.
Känner skogens andetag i min kropp
som läker mina tankar om kroppens onda skrik
när det onda biter hårt på mina leder.
Jag ger inte efter för det onda
utan kämpar mot ett litet tag till.
-------------
Korppi rääkyy,
tuuli ravistelee oksia hapuillen.
Teen lyhyitä vierailuja metsän suuriin saleihin
ja yritän ymmärtääelämän suurta arvoitusta.
Tunnen metsän huokailun kehossani
joka parantaa ajatuksiani minussa riehuvaan pahan kirkumiseen
kun se puree niveliäni raivokkaana.
En anna vielä periksi pahalle vaan
panen vastaan vielä hetken.
 
 


1 kommentar:

  1. Jopas taas niin upeita kuvia - mieli tekee omia matkojaan noita katsellessa 😞 : Kiitos Marke kauniista sanoistasi taas kerran

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv