fredag 16 oktober 2015

Jag visste inte / En tiennyt

När jag flyttade till Sverige på 70-talet
 så visste jag inte vad dessa var.
Jag plockade o plockade för att de var så vackra o
 härliga att ha i handen.
Jag samlade i en burk ,
tittade o undrade men till slut så möglade de ju.
Kommer alltid ihåg den känslan när kastanjerna morgnar o
 jag måste bara ta o känna på de och minnas tillbaka.
--------------
Kun muutin Ruotsiin 70-luvulla
en tiennyt mitä nämä olivat.
Keräsin ja ihailin näitä kauniita pollukoita,
keräsin purkkiin mutta
sitten viimein ne homehtuivat.
Muistan aina tähän aikaan sen tunteen
 kun kastanjat kypsyy.
Minun on aivan pakko saada pitää niitä käsissä ja
 ihailla ja muistella.


2 kommentarer:

  1. Visst är dom helt underbara kastanjerna! Jag skrev ett svar till dig på min blogg, men vet inte om du ser det. Säg till din läkare att du SKA ha Sifrol. Lägsta dosen och en halv tablett. Jag lovar att du får sova!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv