tisdag 17 januari 2012

Livsglädjen åter

Kände mig så levande och glad i dag,
när jag gick en promenad i närheten.
Nu jäklar har jag inte ork att vara sjuk o sängliggande längre,
kändes i dag ..att nu vänder det äntligen !!
Även om jag har ont i halsen o ingen röst o förkylningen kvar samt det övriga vanliga onda.
Nu vill jag börja leva, sjunga o vara mitt glada jag igen.
Det låter väl bra, eller hur ?
Hoppas att känns lika i morgon ...
--
Tunsin itseni eläväksi ja iloiseksi tänään, kun tein lenkin lähinurkilla.
Nyt samperi soikoon, en jaksa enää makailla ja sairastaa,
tänään tuntui siltä että nyt alkaa elämän hyvät tuulet puhaltaa taas.
Vaikka kipeä kurkku , ei ääntä ollenkaan ja räkätauti ja muut säryt kuten ennenkin.
Nyt haluan alkaa taas elämään, laulamaan ja olla oma itseni iloinen minä.
Eikös kuulosta hyvältä, vai mitä ?Toivon että tuntuu samalta huomennakin...

.



2 kommentarer:

  1. När din kameran kommer fram, så syns det på dina foton att "gnistan" finns där.....fint!

    SvaraRadera
  2. Görtjusiga foton som vanligt.... Varm kram ti Dej! Elle

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv