torsdag 13 oktober 2011

Blir nytt o gladare

Håller på o fixa lite färg i mina mörka gamla kläder.
En utmaning men kul,
hoppas kan använda de,
blivit stående i skåpet.
En kudde blev till,
Duk o lite nytt tyg, mina färger.
en röd tröja blev en gardigan, som nytt igen.
--
Vanhoihin tummiin vaatteisiin väriä.
Vaikeaa mutta silti hauskaa,
ehkäpä tulee käytettyä,
kaapista löytyi.
Tyyny joka liinasta ja pala uutta kangasta, minun värejäni, hieno.
Punainen pusero josta tuli villatakki, kuin uusi taas.



1 kommentar:

  1. Du har så bra idéer! Det finns gott om tråkiga plagg i min garderob som skulle kunna piffas upp. Jag har även en uppsjö av knappar som jag samlar på. Problemet är att det oftast inte är så många av samma sort, men man kan ju blanda.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid
-------------
Tulen iloiseksi kommentistasi

Kul att du hittade hit

Hoppas du ser något intressant..
Om du vill kontakta mig : tarja04@hotmail.com
Ha det bra och välkommen åter

Bloggarkiv